Husu

Kaikki blogit puheenaiheesta Verkkomainonta

Mainonta manan majoilla

Verkkomainonnan esto on noussut viime aikoina hurjasti. Talousaikakausilehti The Economist totesi saman, mitä itsekin jo aikoja sitten: verkkomainonnan estot ovat rajussa kasvussa. Jos sekä käyttäjät, että mainostajat ymmärtävät syyn tälle niin jonkinlaiseen kompromissiin voidaan päätyä.

Minulle ei mainosteta suklaata

Tämän vuoden Markkinointiviestinnän viikon (kesto oikeasti kaksi päivää) ohjelma oli minulle lievä pettymys. Hiljainen surumielisyys tuntui levittäytyvän esitelmien aihevalikoiman ylle, etenkin mitä digitaaliseen mainontaan ja viestintään tulee. Ensi näkemältä tuli vaikutelma, että ohjelma olisi voinut olla yhtä hyvin vuodelta 1998, miksei jopa vuodelta 1978 tai 1968. Tästä viesti esim. näyttävästi esillä ollut esitelmä "Käännöspalvelun hankinnan kulmakivet" puhumattakaan rehellisestä otsikosta: "Ihan tavallinen suorakampanja".

Mainostajat kärkkyvät Uuden Suomen bloggaajia

Viikko sitten sain jälleen yhden sähköpostin verkkomainonnan ammattilaiselta. Tämä oli jo kuudes kerta, kun minua lähestyttiin varovasti verkkomarkkinoijien toimesta.

Erään yrityksen verkkomaininnasta vastaava taho halusi tietää, että olisinko minä innokas julkaisemaan hänen työnantajansa laatiman kirjoituksen blogissani. Kirjoitus olisi sisältänyt myös linkin yhtiön verkkosivuille.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä